maalis

Kriisin keskellä uudet ideat ja yhteistyökumppanit ovat elinehto!

Haluan kertoa tämän tarinan lähinnä sen vuoksi, että olen suunnattoman ylpeä omasta henkilökunnastani ja meille täysin uusista yhteistyökumppaneista sekä siitä, miten kaikki sitoutuivat tähän projektiin. Tämän tarinan ei tarvitse olla mikään esikuva kenellekään enkä väitä, että tämä olisi ainoa oikea tapa toimia tässä kriisitilanteessa. Tiedän, että kaikilla yrittäjillä tai yrityksillä ei ole mahdollisuutta toteuttaa tällä hetkellä mitään ylimääräistä, koska on aivan täysi työ miettiä, miten tästä ylipäätään selvitään konkurssin uhan ollessa takaraivossa peikkona.

Meillä kaikki alkoi siitä, kun näin ja kuulin tiistaina 24.3. MTV3 Uutisaamun-lähetyksessä Vilkas Groupin Markku Korkiakosken kertovan ajatuksestaan tukea kaikkia yrittäjiä tarjoamalla heidän verkkokauppa-alustansa 6 kk veloituksetta käyttöön. Esittelin ajatukseni jo samana päivänä Teams-kokouksessa koko henkilökunnalleni, joka syttyi heti ajatuksesta perustaa oma verkkokauppa. Sellaista meillä ei ole koskaan aiemmin ollut. Jo tuon kokouksen yhteydessä ajatukset alkoivat sinkoilla verkossa ja työstimme niitä paremmin vielä saman iltapäivän ja illan aikana – yhdessä ja erikseen, kukin omalla tahollaan. Voi sitä viestien vaihdon määrää! 😊 Lisäksi osallistuimme koko henkilökunta tiistaina iltapäivällä Vilkas Groupin webinaariin, jossa he esittelivät, miten verkkokaupan saa pystyyn ja mitä siinä on hyvä ottaa huomioon.

Keskiviikko 25.3. käytettiin tehokkaasti yhteiseen Teams-ideointiin ja itse palvelumuodon kehittämiseen, jotta voisimme aloittaa varsinaisen verkkokaupan pystyttämisen heti seuraavana päivänä. Torstaina 26.3. aamupäivällä teimme yksilölliset suunnitelmat sen osalta, mitä kukin meillä tekee verkkokauppamme avaamiseksi. Yksi otti kontolleen sivuston rakentamisen ja kaiken siihen liittyvän, toinen alkoi selvittää verkkokauppatilausten ja rahaliikenteen hoitamista sekä niiden yhdistämistä yrityksemme kiinteisiin järjestelmiin, kolmas alkoi etsiä sivustolle sopivia kuvia ja miettiä valmiin sivuston markkinointia, neljäs ja viides henkilö suunnittelivat myytävät tuotteet sekä pohtivat kuljetuslogistiikassa huomioitavia asioita. Itse seurasin taustalla suu hymyssä, kuinka kaikki olivat niin innoissaan suunnittelemassa meille jotain ihan uutta. Hymyillessäni hoidin itse muutamia sopimusteknisiä asioita ja pitelin koko projektin lankoja sopivan löyhällä otteella käsissäni.

Päivän edetessä hymyni leveni entisestään, kun sain Liuttu Logistiikan toimitusjohtajan Tommi Ranniston kanssa sovittua myös heidän mukaantulostaan tähän projektiin. Se olikin kuin kirsikka kakun päälle, sillä he suhtautuivat tähän kriisin keskellä synnytettyyn projektiin yhtä innokkaasti ja avoimin mielin kuin meidän väkemme. Perjantaina 27.3. aamupäivällä avasimme valmiin verkkokauppamme eli tasan vuorokauden kuluttua siitä, kun sivuston rakentaminen alkoi!

Nyt meillä on siis Vilkas Groupin alustalla verkkokauppa, jonka kautta kaikilla pirkanmaalaisilla ihmisillä on mahdollisuus tilata maukasta Finnrestan ruokaa erittäin kohtuulliseen hintaan suoraan koteihinsa Liuttu Logistiikan toimittamana – asuvat he sitten esimerkiksi Tampereella, Parkanossa, Sastamalassa tai Kurussa. Ilman näitä kahta uutta ja ketterää yhteistyökumppania tämä projekti ei olisi onnistunut tällaisella aikataululla.

Tämä kaikki saatiin synnytettyä tässä vaikeassa tilanteessa ilman yhtäkään ihmiskontaktia eli etäyhteyksiin, webinaareihin ja puhelimiin turvautuen. Kaikki on siis mahdollista, kun siihen vain itse uskoo ja tahtoo.

Pitäkää itsestänne ja toisistanne huolta. Me nousemme vielä täältä kansakuntana – kaikki yhdessä!

Tutustu valikoimaan ja tilaa!

Siirry verkkokauppaan